Content marketing – co to jest? Poznaj narzędzie do marketingu, którego głównym celem jest budowanie długotrwałych kontaktów, relacji ze swoimi odbiorcami.
Dowiedz się, jakie treści udostępniają specjaliści w Content Marketingu oraz jakie powiązania istnieją pomiędzy tym rodzajem strategii marketingowej a SEO oraz marketingiem wirusowym.
Content marketing – co to jest?
Content marketing, to rodzaj strategii marketingowej, który polega na budowaniu długotrwałych relacji z daną grupą odbiorców. Głównym zadaniem strategii jest tworzenie i udostępnianie treści, które będą dla odbiorcy przydatne i atrakcyjne. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu treści dla odbiorcy możliwe jest nawiązanie z nim relacji, przy czym możliwe jest nakłonienie go do zakupu danego produktu/usługi, który przyniesie zysk. Jakie treści tworzy się w content marketingu? Są to treści, takie jak:
- artykuły na bloga,
- artykuły sponsorowane,
- transmisje live,
- filmiki,
- posty na kanały społecznościowe,
- podcasty,
- infografiki,
- fotorelacje,
- webinaria,
- prezentacje multimedialne,
- prasa branżowa,
- i wiele innych.
Zobacz także: Jak napisać dobry biznes plan?
Jakie przynosi korzyści?
Content marketing zapewnia danej firmie wiele korzyści. Tworząc wartościowe dla danej grupy odbiorców treści dana firma zyskuje ulepszenia, takie jak:
- Zwiększenie ruchu na stronie
- Dobry wizerunek firmy
- Zwiększenie sprzedaży produktów/usług
- Powiększenie się zaangażowania danej grupy odbiorców na daną markę
Content marketing a marketing wirusowy
Content marketing z pewnością jest związany z marketingiem wirusowy. Co to jest marketing wirusowy? Jest to również rodzaj marketingu, którego zadaniem jest zwiększenie informacji o produkcie/towarze oraz zaciekawienie nim danej grupy odbiorców. Celem tego rodzaju marketingu jest sprawienie, że odbiorcy sami będą rozpowszechniać informacje o danym towarze. Aby osiągnąć ten cel specjaliści od content marketingu korzystają z przeróżnych kanałów docierania do grupy odbiorców, na których udostępniają wartościowe dla nich treści. Dzięki temu sprawiają, że użytkownicy są bardziej chętni do udostępniania tych treści dalej.
Content marketing a SEO
Na początku, co to jest SEO? Jest to skrót od Search Engine Optimization, czyli optymalizacji strony www pod kątem wyszukiwarek. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu treści, np. na blogu (w tym linkowaniu, nasyceniu wybranymi frazami) odbiorca przy wpisywaniu wybranych słów kluczowych w wyszukiwarkę może dostać się do wypozycjonowanej przez specjalistę strony. Dzięki pojawianiu się wysoko w wynikach wyszukiwarki firma zyskuję również stały, bezpłatny ruch od ludzi, którzy są ciekawi danego tematu.